Založ si blog

Kto je tu nacionalista?

Vyrastal som v čisto slovenskom prostredí a do svojich 18 rokov som prakticky ani nevnímal, že nejaká maďarská národnostná menšina na Slovensku jestvuje, prvý kontakt nastal počas štúdia na VŠ, kde som stretal skupinky študentov hovoriacich medzi sebou „maďarčinou“ – bol to taký komický jazyk,  zmes maďarčiny a odborných slovenských výrazov, neprikladal som tomu žiadnu mimoriadnu pozornosť vzhľadom na to, že so mnou komunikovali po slovensky. Bol tam len jeden študent  zvaný Zolo, ktorý na počkanie lámanou slovenčinou vykladal, že Maďari majú modrú krv a sú voči Slovákom nejako vyššie nadradení. Povedal som si, že je „pako“  a ďalej som to neriešil. Prvé podozrenie, že v tomto štáte nie je všetko v poriadku som dostal počas exkurzie na VŠ po firmách na južnom Slovensku. V niektorých prevádzkach bolo jasne vidieť, že pracovníci sa priateľsky usmievajú, ale celkom nerozumejú tomu čo im hovoríme, vyvrcholilo to v jednej firme, kde nám pani lámano povedala, že nás nemôže sprevádzať lebo nevie po slovensky a jej manžel, ktorý vie po slovensky, momentálne nie je prítomný. Ostal som v šoku, vôbec som netušil, že na Slovensku sú ľudia, ktorí sa tu narodili, žijú tu napr. 40 rokov a napriek tomu majú problém komunikovať v slovenčine.

Keď som po ukončení VŠ začal pracovať a pohybovať sa po celom území SR spoznal som rozsah tohto problému. Ako príklad uvediem situácie z nedávnej minulosti, prišla k nám partia zváračov z juhu SR a tak som im hneď začal vysvetľovať čo majú robiť, po chvíľke som si uvedomil, že na mňa pozerajú „ako tela na nové vráta“, nakoniec jeden prehovoril lámanou slovenčinou, že aby som počkal na ich majstra lebo ten vie po slovensky! Takých situácii som zažil viac, naposledy jeden šofér, odkiaľsi z Iže, ktorý po tom ako pochopil, že nehovoríme maďarsky, si vyberal u nás tovar  spôsobom, že vydával akési hrdelné zvuky a ukazoval prstom.

Reakcia niektorých diskutérov maď. národnosti by bola, – tak si objednávaj firmy z inej oblasti, – ale ja sa pýtam – toto chceme? Nebudeme spolupracovať v rámci celého Slovenska, budeme vytvárať  akési izolované ostrovy z ktorých ľudia budú vytvárať všetky väzby len smerom na MR? – Pretože s nami sa nebudú schopný ani dohovoriť?

Posledné čo ich doteraz ako tak nútilo učiť sa slovenský jazyk bolo jeho používanie na úradoch, v hasičskom a policajnom zbore atď. Predkladaná novela nie len znižuje potrebné percento, ale rozširuje používanie jazyka menšín do nových oblastí. Načo? Aby sa zvýšila izolovanosť určitej skupiny obyvateľstva? Alebo tu chceme vytvárať nejaký nový štátny jazyk, ktorý sa budú musieť Slováci učiť? Pán Chmel hovorí o zvýšení komfortu menšín – z reklamy viem, že komfort zvyšujú dámam vložky alebo niektorým pánom v jeho veku pampersky. Ale čo to má s komunikáciou a spolunažívaním na Slovensku?

A vážení diskutéri maďarskej národnosti , na tému, kto je tu nacionalista sa s vami začnem baviť až v  ten deň, keď cca 6 percent etnických Maďarov bude voliť nacionálne strany ako Slováci.

Zatiaľ je to tak, že cca 6 percent Slovákov volí nacionálnu SNS a 94 percent volí iné strany, podľa toho či sú ľavicové, pravicové atď. V prípade maďarskej menšiny, 100 percent volí nacionálne strany SMK a MOST-HÍD a 0 percent volí strany podľa toho, že sú ľavicové alebo pravicové.

Zákaz propagácie týrania zvierat.

06.03.2023

Je najvyšší čas zakázať propagáciu aktivít, ktoré vedú k týraniu zvierat. Jednou takou je propagácia sloních kempov s jazdou na slonoch cestovnými kanceláriami. Aby sa slon mohol používať na vozenie turistov na chrbte, resp. predvádzanie cirkusových čísiel, musí v mladosti prejsť procedúrou „zlomenia“ tzv. pahjann. Pri tomto procese je mladý slon oddelený od matky [...]

Ako je to s platbou za plyn v rubľoch.

04.04.2022

V tv počúvame rôzne verzie a že vraj nám pomôže jednotný postup EU a blá blá. Tak si povedzme ako je to naozaj. Putin povedal, že s zemným plynom začneme, tzn. budú nasledovať ďalšie produkty : umelé hnojivá, ropa, pšenica, rôzne kovy. Putin povedal, záväzky v € a $ sú difóltne, tzn. ako upresnil jeden ruský ekonóm, nemáme záujem o platbu v € a v $ v [...]

Pfizer ani Moderna ešte neukončili klinické testy.

28.11.2021

Vo svetle aktuálnej snahy o zavedenie povinného očkovania je dobré si pripomenúť pár zásadných informácii. Obe vakcíny využívajúce novú, dlhodobo nepreverenú technológiu mRNA, sú v EU schválené ako experimentálne v tzv. conditional marketng authorisation režime, čiže podmienenom režime na jeden rok. Vakcíne od Pfizeru vyprší autorizácia 20.12.2021 a Moderne [...]

USA Poľsko Duda Trump Stretnutie

Poľský prezident Duda si pochvaľuje priateľské stretnutie s Trumpom

18.04.2024 12:24

Hovorili aj o Dudovom návrhu, aby členovia NATO zvýšili svoje výdavky na obranu na tri percentá svojho hrubého domáceho produktu.

Branislav Zurian

U Zuriana došlo k mnohým zmenám. Boli nevyhnutné, tvrdí Šutaj Eštok

18.04.2024 11:36, aktualizované: 12:27

Zmeny mali podľa ministra vnútra prispieť k ukončeniu vojny v bezpečnostných zložkách.

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 126
Celková čítanosť: 477126x
Priemerná čítanosť článkov: 3787x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy